JAK ZŁOŻYĆ REKLAMACJĘ W SKLEPIE INTERNETOWYM?
1. Wszystkie reklamacje dotyczące produktów lub sklepu internetowego możesz złożyć:
- pisemnie na adres: KIM Sp. z o.o., z dopiskiem "sklep internetowy" ul. Bartycka 114, 00-716 Warszawa
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: bok@kim24.pl
- osobiście w sklepie internetowym mieszczącym się pod adresem: ul. Bartycka 114, 00-716 Warszawa
Przesyłanie lub zwrot produktu w ramach reklamacji może nastapić na adres: KIM Sp. z o.o., z dopiskiem "sklep internetowy" ul. Bartycka 114, 00-716 Warszawa.
*(pobierz druk reklamacji lub wypełnij na miejscu)
CO NAPISAĆ W REKLAMACJI?
Zaleca się podanie w opisie reklamacji:
(1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową;
(2) żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy lub innego roszczenia; oraz
(3)danych kontaktowych składającego reklamację–ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji.
Wymogi podane powyżej mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Sprzedawcy. Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty lub produkt) związane z przedmiotem reklamacji.
Możemy także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez nas.
KIEDY OTRZYMASZ ODPOWIEDŹ NA REKLAMACJĘ?
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
GDZIE ZNAJDZIESZ REGULACJE PRAWNE DOTYCZĄCE REKLAMACJI?
Podstawa i zakres odpowiedzialności za zgodność produktu z umową są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Mamy dwa rodzaje odpowiedzialności za zgodność produktu z umową:
- ustawową Sprzedawcy–jest to odpowiedzialność wynikająca z przepisów prawa, poniżej znajdziesz szczegółowe informacje, gdzie jest ona uregulowana, tej odpowiedzialności nie można wyłączyć w przypadku konsumentów;
- umowną(np. gwarancja udzielana przez gwaranta)–jest to odpowiedzialność dodatkowa, ma zastosowanie w przypadku, gdy dany produkt jest objęty np. gwarancją. Gwarancja może być udzielona przez inny podmiot niż Sprzedawca (np. przez producenta). Szczegółowe regulacje dotyczące odpowiedzialności na podstawie gwarancji znajdziesz w karcie gwarancyjnej lub w innym miejscu dotyczącym udzielenia gwarancji;
Poniżej znajdziesz szczegółowe regulacje dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy na podstawie przepisów prawa-w zależności od rodzaju produktu (rzecz ruchoma, treść lub usługa cyfrowa)oraz w zależności od daty zawarcia umowy (do 2022r., czy od 2023 r.):
- Postanowienia dotyczące reklamacji produktu–rzeczy ruchomej–zakupionego przez Klienta na podstawie umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą do dnia 31. grudnia 2022 r. określają przepisy Kodeksu Cywilnego w brzmieniu obowiązującym do dnia 31. grudnia2022 r., w szczególności art. 556-576 Kodeksu Cywilnego. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi produktu bez wad.
- Postanowienia dotyczące reklamacji produktu–rzeczy ruchomej(w tym rzeczy ruchome j z elementami cyfrowymi), z wyłączeniem jednak rzeczy ruchomej, która służy wyłącz niejako nośnik treści cyfrowej–zakupionego przez Klienta na podstawie umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1.stycznia 2023 r. określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43a-43g Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności produktu z umową sprzedaży.
JAK ZŁOŻYĆ REKLAMACJĘ U PRODUCENTA?
Zachęcamy do składania reklamacji bezpośrednio u producenta. Składanie reklamacji u producentów ma wiele zalet, m.in.:
- znacznie przyspieszy rozwiązanie reklamacji
- otrzymają Państwo bezpośredni kontakt do serwisu/serwisanta
- na bieżąco mogą Państwo kontrolować przebieg reklamacji
Reklamacje u producenta można złożyć przez stronę internetową lub email:
REA - https://www.reahurt.pl/serwis
KLUDI - serwis@kludi.pl
DEANTE - https://reklamacja.deante.pl/
FRANKE - https://www.franke.com/pl/pl/ks/centrum-pomocy/kontakt/serwis.html
GEBERIT/KOŁO - https://www.geberit.pl/uslugi/formularz-reklamacyjny/
GROHE - https://groheserwis.com/
HANSGROHE - https://www.hansgrohe.pl/contact?topic=complaintPL
RAVAK - https://alex.ravak.eu/form/pl//form
ROCA - http://www.roca.pl/gdzie-nas-znajdziesz/lokalizacje/serwisanci/formularz-reklamacji
SANSSWIS - https://www.sanswiss.pl/pl/kontakt/serwis
TRES - https://www.tresgriferia.com/customer/show
BOSCH - https://www.bosch-professional.com/pl/pl/repair-form/professional/
DEDRA - serwis@dedra.pl